امام صادق(ع) فرمود:

هرگاه بنده ای با نیتی راستین و قلبی حاضر و با اخلاص ، خدا را بخواهد ، چون به پیمان الهی وفا کرده است، دعایش مستجاب میگردد.  و اگر بدون نیت و بدون خلوص، خدا را بخواند ، مستجاب نگردد./ بحارالانوار،ج93، ص379.